Versierde kleding voor je bedrijf is om zoveel redenen een must. Uniformen creëren een gevoel van eenheid en maken medewerkers gemakkelijk herkenbaar voor klanten. Weggeef-T-shirts zijn een favoriet swag-item en, als ze goed zijn ontworpen, verspreiden ze je bedrijfsnaam wijd en zijd. Klanten die dol zijn op de producten of diensten die je aanbiedt, zullen graag coole winkelartikelen kopen om je bedrijf te ondersteunen en hun trots te tonen.
Decoratie
Er zijn drie primaire technieken die worden gebruikt om duurzame bedrijfskleding aan te passen. Deze processen zijn zeefdruk, borduren en digitaal printen. Vrijetijdskleding die in grote hoeveelheden wordt besteld, is misschien het meest geschikt voor zeefdruk, terwijl snelle omloop van full colour-ontwerpen digitale printproductie kan vereisen. Borduurwerk communiceert hoge kwaliteit, professionaliteit en elegantie.
Merk
Het merk van een bedrijf beschrijft zijn persoonlijkheid. Onderscheidend, betrouwbaar, leuk, knap – dit zijn allemaal bijvoeglijke naamwoorden die een bedrijf of bedrijfsimago kunnen beschrijven. Je kunt waarschijnlijk uit je hoofd enkele bijvoeglijke naamwoorden bedenken die je bedrijf beschrijven. Deze persoonlijkheid wordt gecommuniceerd via het merk van je bedrijf, dat je bedrijfslogo, kleuren en een aantal andere factoren kan bevatten. De stijl en het type kledingstuk, hoe het logo wordt gebruikt, de gebruikte kleuren, kunstelementen en decoratietechniek dragen allemaal bij aan wat er over het merk wordt gecommuniceerd en hoe je boodschap wordt ontvangen wanneer je de kleding van je bedrijf ontwerpt.
Begroting en tijdlijn
Een doorlooptijd van twee weken is een veilige schatting voor de meeste productiebedrijven. Gewoonlijk bieden maatwerkbedrijven spoedopties als je het product eerder nodig hebt dan hun standaardproductietijd. Let op, dit kan meer kosten en kan afhangen van hoe snel je je bestelling nodig hebt. Goede decoratiebedrijven hebben een proces voor het proefdrukken van nieuwe aangepaste bestellingen. Trek hiervoor indien mogelijk een paar extra dagen uit. Er zijn veel stappen nodig bij het maken van een aangepaste decoratiebestelling en soms treden er complicaties op. Als je bestelling verband houdt met een evenement, laat dan zoveel mogelijk tijd vrij voor productie.
Kledingstukken
Je zult waarschijnlijk met je decorateur willen samenwerken om te beslissen over het specifieke merk en de stijl van kleding voor je aankoop op basis van prijs en beschikbaarheid. Ze zijn kledingexperts en kunnen je helpen de stijl, kwaliteit en prijs te krijgen die je nodig hebt. Als je al een merk in gedachten hebt, vraag er dan natuurlijk naar bij naam. Bedenk bij het beslissen welke kledingstukken je wilt personaliseren, wie het item gaat dragen en wat ze gaan doen. Als je bedrijfskleding voor uniformen is, overweeg dan de functie en de omgeving waarin het werk wordt uitgevoerd. Vlamvertragende kleding kan dan bijvoorbeeld ook belangrijk zijn.
Op maat gemaakte bedrijfskleding kan je bedrijf op verschillende manieren ten goede komen. Door je uniformen, t-shirts of promotionele kleding met persoonlijkheid te bedrukken, kun je een sterk bedrijfsimago ontwikkelen dat mensen zullen onthouden. Door gebruik te maken van deze tips bij het kopen van bedrijfskleding weet je zeker dat je geen spijt van je aankoop krijgt.