WOGNUM – Het gezin (naam bekend bij de redactie) dat via het failliete Thomas Cook op vakantie is in Thailand komt na slechts 3 van de 21 dagen alweer naar huis. Door het Faillissement van Thomas Cook kregen zij van de directie van het hotel te horen dat zij nog 1 nacht mochten blijven slapen in het hotel maar daarna de sleutel moesten inleveren of ter plekke een bedrag van 5800 dollar betalen.
Dankzij de Stichting Garantie Reizen (SGR) komt het gezin vandaag alweer naar huis. SGR heeft alle kosten die met de terugreis te maken hebben voor haar rekening genomen.
Een groepje Engelse vakantiegangers die ook met Thomas Cook op vakantie zijn in Thailand mochten volgens de vader van het gezin niet eens meer hun kamer in, na onderhandelen mochten zij onder begeleiding naar hun hotelkamer om de koffers te pakken. Waar zij de nacht hebben doorgebracht kon de vader niet vertellen.
De Britse overheid moet maar liefst 600.000 vakantiegangers terughalen naar het land van herkomst, in Nederland zorgt de SGR voor de repatriëring van de vakantiegangers.
Ook Neckermann Reizen schrapt vandaag alle vluchten
Op de website van Neckermann Reizen heeft de directie hun klanten laten weten dat er vanaf vandaag geen vluchten meer door Neckermann Reizen wordt uitgevoerd.
“Naar aanleiding van de aankondiging van het faillissement voor de Thomas Cook Group Plc. is in de afgelopen 24 uur gekeken naar mogelijkheden om de geboekte reizen bij Thomas Cook Nederland B.V. [Thomas Cook/Neckermann Reizen] uit te blijven voeren. Ondanks alle inspanningen is dit helaas niet gelukt. Daar komt bij dat het niet uit te sluiten is dat de klanten van Thomas Cook Nederland, die op korte termijn op vakantie gaan, geen gebruik kunnen maken van de door hen geboekte accommodatie.
Wij hebben daarom zojuist bij SGR een melding van financieel onvermogen gedaan. Dit betekent dat uw reis niet doorgaat. Alle vertrekken gepland op 24 september komen te vervallen. Voor verdere instructies verwijzen wij u naar www.sgr.nl.
Reizigers die vertrekken vanaf 25 september vinden binnenkort meer informatie op de website van neckermann.nl en sgr.nl.
Wij vinden het enorm jammer dat wij de vakantie die u heeft geboekt, niet kunnen uitvoeren. Wij bieden onze welgemeende excuses aan voor deze situatie.”
[signoff]